Obchodné podmienky
Všeobecné
obchodné podmienky
- Úvodné ustanovenia
- Tieto
všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti prevádzkovateľa
internetového obchodu ZOTRI s. r. o., so sídlom Levočská 370/36 064 01 Stará Ľubovňa, Slovenská republika, IČO: 54072174, DIČ: 2121587952, spoločnosť zapísaná v Obchodný register Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 42826/P (ďalej aj ako “predávajúci”) a kupujúceho,
ktorí uzatvárajú kúpnu zmluvu prostredníctvom webového rozhrania
umiestneného na webovej stránke dostupnej na internetovej adrese
www.zotri.sk (ďalej len „internetový obchod").
- Kupujúcim
sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá sa registruje
prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho alebo si
prostredníctvom neho objedná tovar.
- Tovarom
sa rozumie fyzický predmet kúpy ponúkaný na predaj prostredníctvom
elektronického obchodu www.zotri.sk.
- Službou
sa rozumejú úkony spojené s predajom a dopravou tovaru objednaného
prostredníctvom elektronického obchodu kupujúcemu.
- Kontaktné
údaje predávajúceho:
Mobilný
telefón: 0944 211 492
Email: eshop@zotri.sk
IBAN: SK03 0900 0000 0051 8551 7323
- Ustanovenia
obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné
dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto
obchodných podmienok.
- Tieto
obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
- Informácie
o tovare a cenách
- Informácie
o tovare, vrátane cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú
uvedené pri každom tovare zvlášť v katalógu internetového obchodu.
- V
internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s
balením a dodaním tovaru.
- Prípadné
zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne
predávajúci s kupujúcim inak.
- Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
Kupujúci realizuje objednávku tovaru týmto spôsobom:
- prostredníctvom
svojho zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v internetovom
obchode,
- alebo vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
- Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a spôsob doručenia.
- Pred
odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje,
ktoré do objednávky vložil. Následne kupujúci odošle vyplnenú objednávku
predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku s povinnosťou
platby." Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované
za správne. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci záväzne
potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, a že s nimi
súhlasí.
- Po
obdržaní objednávky, predávajúci zašle kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky
na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je
automatické a nepovažuje sa za uzatvorenie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú
aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzatvorená až
po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámenie o prijatí objednávky je
doručené na emailovú adresu kupujúceho.
- V
prípade, že niektorej z požiadaviek uvedených v objednávke
predávajúci nemôže vyhovieť, zašle kupujúcemu o tomto informáciu na
jeho emailovú adresu spolu s náhradnou ponukou. Náhradná ponuka sa
považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom to
prípade uzatvorená až potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky
predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných
podmienkach.
- Všetky
objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť
objednávku, len kým mu nie je doručené oznámenie o prijatí objednávky
predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky alebo zaslaním
e-mailu predávajúcemu.
- V
prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri
uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania,
nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne
chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické
potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok.
Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle
kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa
považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade
uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
- Zákaznícky účet
- Na
základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže
kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho
účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru.
- Pri
registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci
povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v
užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať.
Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú
predávajúcim považované za správne.
- Prístup k
zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je
povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadne informácií potrebných na prístup
do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné
zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
- Kupujúci
nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
- Predávajúci
môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj
užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje
povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok.
- Kupujúci
berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a
to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia
predávajúceho, prípadne. nutnú údržbu hardwérového a softwérového
vybavenia tretích osôb.
- Platobné
podmienky a dodanie tovaru
- Cenu
tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy
môže kupujúci uhradiť nasledovnými spôsobmi:
- bezhotovostne
prevodom na bankový účet predávajúceho:
IBAN: SK03 0900 0000 0051 8551 7323., vedený vo SLSP,
- bezhotovostne
prevodom na účet predávajúceho,
- Celkovou
kúpnou cenou sa rozumie celková cena za objednaný tovar vrátane nákladov
spojených s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške.
- V prípade
platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade
bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej
zmluvy.
- V prípade
platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov
príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
- V prípade
bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený
okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho.
- Predávajúci
nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu.
Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovar nie je zálohou.
- Tovar je
kupujúcemu doručený:
- na adresu
určenú kupujúcim v objednávke,
- prostredníctvom
výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil,
- osobným
odberom v prevádzke predávajúceho
- Voľba
spôsobu dodania tovaru sa vykonáva počas objednávania tovaru kupujúcim.
- Náklady
na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú
uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V
prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky
kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s
týmto spôsobom dopravy.
- Ak je
predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené
kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V
prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať
opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci
povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp.
náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
- Pri
prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť
obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť
prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom
otvorení zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
- Predávajúci
vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru a zašle ho elektronicky
kupujúcemu na ním uvedenú emailovú adresu.
- Kupujúci
nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celkovej kúpnej ceny za
tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru.
Zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na
kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci
povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
- Odstúpenie
od zmluvy
- Kupujúci
je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. §
7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v
lehote 14 dní od prevzatia tovaru. Predávajúci upozorňuje, že v
prípade odstúpenia od zmluvy ponesie kupujúci náklady spojené s vrátením
tovaru (poštovné).
- Ak
kupujúci odstúpi od zmluvy, zašle zakúpený tovar predávajúcemu alebo
odovzdá bez zbytočného odkladu - najneskôr do 14 dní od odstúpenia od
zmluvy. Miesto spätného zaslania tovaru je adresa
predávajúceho: ZOTRI s. r. o., Levočská 370/36 064 01 Stará Ľubovňa.
- Pri
odstúpení od zmluvy do 14 dní má kupujúci tovar vrátiť bez známok
používania alebo opotrebenia či závad. Kupujúci má právo v rámci tejto
lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je
obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu
potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
- Ak
kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci mu vráti bez zbytočného odkladu,
najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy (pokiaľ bol tovar
predávajúcemu doručený), všetky peňažné prostriedky za tovar, ktoré od
neho na základe zmluvy prijala, rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti
kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom iba vtedy, pokiaľ s
tým kupujúci súhlasí a pokiaľ mu tým nevzniknú dodatočné náklady.
Predávajúci si dovoľuje upozorniť, že ak odstúpi kupujúci od
kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné
prostriedky kupujúcemu skôr, než jej kupujúci tovar odovzdá alebo
preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
- Kupujúci
zodpovedá predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v
dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania
potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že je
tovar vrátený predávajúcemu v inom ako neporušenom stave a obale, je
kupujúci povinný nahradiť predávajúcemu hlavne náklady spojené s uvedením
tovaru do pôvodného stavu a vzniknutú škodu na tovare (neúplný obsah,
poškodený obal, opotrebovaný alebo znečistený tovar a pod.).
- Zodpovednosť za vady tovaru
- Predávajúci
zodpovedá za chyby, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a ktoré
sa vyskytnú po jeho prevzatí v záručnej dobe. Záručná doba je 24 mesiacov
a začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Bližšie podmienky
zodpovednosti za chyby sú podrobne upravené v reklamačnom poriadku.
- Kupujúci
je oprávnený uplatniť si právo za chyby zaslaním chybového tovaru na
adresu: ZOTRI s. r. o., so sídlom Levočská 370/36 064 01 Stará Ľubovňa. Balík nesmie byť zaslaný formou dobierky.
- Predávaný tovar musí mať požadovanú akosť v súlade s právnymi predpismi, musí byť bez chýb a najmä musí zodpovedať technickým požiadavkám. Ak ide o chybu, ktorú možno odstrániť, kupujúci má právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, kupujúci má právo na výmenu tovaru, právo od zmluvy odstúpiť prípadne právo na primeranú zľavu z tovaru.
- Osobné údaje
- Kupujúci
vyjadruje uzatvorením kúpnej zmluvy svoj súhlas so spracovaním a
zhromažďovaním svojich osobných údajov v databáze predávajúceho pre
naplnenie účelu kúpnej zmluvy. Týmto účelom sa rozumie vybavovanie
objednávok zadaných predávajúcemu v rámci internetového obchodu, pričom
spracovanie osobných údajov je nevyhnutné, aby predávajúci mohol plniť
svoje zmluvné povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy.
- Predávajúci ručí za dôverné zaobchádzanie so všetkými uloženými osobnými údajmi zaregistrovaných osôb, ktoré kupujúci oznámi v rámci registrácie. Osobné údaje je možné na základe žiadosti kupujúceho odstrániť z databázy. Spracovanie osobných údajov kupujúceho sa vykonáva prísne v súlade so zákonnými požiadavkami.
- Alternatívne
riešenie sporov
- V
prípade, ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci
vybavil jeho reklamáciu alebo sťažnosť alebo sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na predávajúceho s písomnou
žiadosťou o nápravu prostredníctvom pošty alebo kontaktného e-mailu:
eshop@zotri.sk.
- Ak
predávajúci na žiadosť kupujúceho podľa ods. 1. tohto článku odpovie
zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie do tridsiatich (30)
kalendárnych dní odo dňa jej odoslania užívateľom, má užívateľ právo podať
návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho
riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov.
- Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je (i) Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát SOI, Odbor medzinárodných vzťahov a ARS, Prievozská 32, poštový priečinok 29, 827 99 Bratislava alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo (ii) iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky.
- Záverečné
ustanovenie
- Tieto
Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť
dňom ich zverejnenia na webovom sídle www.zotri.sk
- Predávajúci
si vyhradzuje právo kedykoľvek aktualizovať, zmeniť alebo doplniť tieto
Všeobecné obchodné podmienky, pričom k takejto aktualizácii, zmene alebo
doplneniu Všeobecných podmienok sa nevyžaduje predchádzajúci ani následný
súhlas užívateľa.
- Aktualizáciu,
zmenu alebo doplnenie týchto Všeobecných podmienok oznámi Prevádzkovateľ
užívateľovi najneskôr 7 (slovom: sedem) kalendárnych dní pred nadobudnutím
účinnosti zmeny Všeobecných obchodných podmienok, a to zaslaním správy na
e-mailovú adresu užívateľa, ktorú užívateľ uviedol pri svojej registrácii
do aplikácie „ZOTRI", čím sa považuje notifikačná povinnosť
Predávajúceho voči kupujúcemu za splnenú.
- Všetky
práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu,
vrátane rozloženie stránky, fotiek, filmov, grafik, ochranných známok,
loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patrí predávajúcemu. Je zakázané
kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez
súhlasu predávajúceho.
- Predávajúci
nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do
internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho
určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať
postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie
vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť
neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo
ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo
jeho časti či softwérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore
s jeho určením alebo účelom.
- Prílohou
obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
Tieto obchodné
podmienky nadobúdajú účinnosti dňom 01.01.2024